קרקס קש''ת
שני, 29.04.2024, 12:15
Site menu
Statistics

סה"כ במצב מקוון: 1
אורחים: 1
משתמשים: 0
Login form
Main » 2012 » מרץ » 17 » כנס ראשון של קרקסים עממיים בדרום
17:44
כנס ראשון של קרקסים עממיים בדרום


בערב כניסת פורים, הונחה אבן יסוד לעוד מסורת מיוחדת באזור הדרום. בצהרי ה - 8 במרץ יצאו 10 חניכי קרקס קש''ת בליווי המאמנים (אלכס וולפסון ומרינה אלטקו) לייצג את ערד בכנס הראשון של קרקסים עממיים בדרום.


מרט ברוק ייסד בערד את החוג לאמנות הקרקס בשנת 1993, מאז התפתח החוג לקרקס עממי קטן ששמו קש''ת - קרקס שלום ותקווה. היום קרקס קש''ת עובד תחת כנפיה של עמותת הספורט ומורכב מקבוצה קטנה של אמנים בוגרים וסטודיו לאמנות הקרקס שבו מתאמנים כ- 12 תלמידים. בית הספר ליוגה ואמנות הקרקס "אריאון" בניהולו של אריאל גלעד נוסד בבאר שבע בחסותה של חברת "כיוונים" לפני כשלוש שנים. מיום הקמתו נחל הצלחה בקרב תושבי באר שבע והיום מונה כ - 30 תלמידים. לא פעם נפגשו האמנים הבוגרים ותלמידי שני הקרקסים בהופעות משותפות. גם בין צוותי המאמנים קיים קשר חם ותומך מיום הקמתו של "אריאון". השנה החלטנו לעשות צעד נוסף קדימה ולייצור מסורת חדשה בדרום. בנוסף לפסטיבל סמילנסקי בבאר שבע שבו כבר שנתיים נפגשים שני הקרקסים, מצאנו לנכון לערוך כנס - פסטיבל שנתי לאמני קרקס צעירים ובוגרים מערד, באר שבע ובהמשך גם ערים נוספות בדרום.


בכנס הראשון התכנסו כ - 100 איש: ילדי הקרקסים, מאמנים, הורים וחברים. לכולם שתי תכונות משותפות: אהבה לקרקס ומצב רוח חגיגי. המפגש כלל חימום משותף של שתי הקבוצות, מעגל יוגת צחוק לילדים והורים בניצוחו של אריאל והצגה משותפת של שני הקרקסים. ההצגה כללה מגוון רחב יחסית של ז'אנרים: ג'אגלינג, רולה - בולה, חדי אופן, פויז, הליכה על קביים, מופע אש ועוד. ילדי ערד ייצגו בכבוד את העיר שלנו. ההופעה התחילה בפאראד עליז של ילדי קרקס קש''ת: מרגריטה זובצ'וק, אפק פירט, מירי קונצמן, מריה ודוד דרגילב, טלי וסיוון דרגנה, רובין קרייף ורויטל ופניק. בהמשך טלי דרגנה הופיעה בקטע סולו של רכיבה על חד אופן ואחר כך, רובין קרייף וטלי דרגנה כבשו את לב הצופים בריקוד עם פויז. בתחילת הקטע שתי הבנות רקדו על הבמה, לקראת הסוף, רובין עלתה על קביים גבוהות, האור באולם כבה והבנות המשיכו להופיע עם פויז זוהרים בחושך מלא. בסוף הערב, גם המאמנים של קרקס קש''ת, אלכס ומרינה עלו לבמה עם מופע אש.הופעותיהם של כל האמנים הן, של ערד והן, של באר שבע, זכו למחיאות כפיים סוערות מצד הקהל. תודה מיוחדת לרומן ברסטובצקי, גם הוא חניך בקרקס קש''ת, שלקח על עצמו להיות אחראי על ההגברה בערב זה.


לסיכום, האירוע היה מוצלח מאוד, מלא שמחה וחיוכים. כמו בכל כנס, היה מקום לחילופי ידע וניסיון בין החניכים והמאמנים. הילדים הופיעו מול קהל חם וידידותי וצברו ניסיון חשוב על הבמה. אנחנו, המאמנים היינו שמחים להיפגש וחשנו נרגשים מאוד לראות את תלמידינו על הבמה. לכל הילדים שהופיעו אנחנו מאחלים הרבה, הרבה הצלחה בהופעות הבאות. בשנה הבאה אנחנו מקווים להרחיב את הכנס לפסטיבל שנתי שבו יקחו חלק גם חוגי קרקס מערים נוספות באזור הדרום. התוכניות לשנה הזו הן לבנות הצגה שלמה ולהתחיל סבב הופעות ובערד והסביבה לקראת הקיץ. כך שתאחלו לנו בהצלחה!


ברצוננו להודות לעמותת הספורט על כל עובדיה על כל התמיכה הנפשית והמעשית שאנחנו מקבלים. כן, תודה לחברת "כיוונים" ולאריאל גלעד על האירוח בבאר שבע.

Views: 547 | Added by: Fess_Aectann | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
שם *:
Email *:
קוד *:
Search
Calendar
«  מרץ 2012  »
\'ב\'ג\'ד\'ה\'ו\'ש\'א
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Entries archive
Site friends
  • Create your own site
  • Copyright MyCorp © 2024