קרקס קש''ת
שישי, 19.04.2024, 20:57
Site menu
Statistics

סה"כ במצב מקוון: 1
אורחים: 1
משתמשים: 0
Login form
Main » 2015 » אוקטובר » 24 » ערב לזכרו של מייסד קרקס קש''ת בערד, המורה שלנו מרט ברוק
19:31
ערב לזכרו של מייסד קרקס קש''ת בערד, המורה שלנו מרט ברוק

ערב לזכרו של מרט ברוק בקרקס קש''ת

אלכס וולפסון ומרינה אלטקו

לפני כשנה הלך לעולמו איש ערד מאוד יקר. מרט ברוק ז''ל עלה לארץ עם גל העליה הגדול מבריה''ם ובשנת 1992 הגיע לערד. למרט היו שני מקצועות. מצד אחד הוא היה מהנדס מכונות בעל תואר שני ומצד שני, במאי ואומן קרקס. בעיר מולדתו גומל שבבלורוסיה מרט ניהל חיים כפולים. בשעות הבוקר הוא עבד כמהנדס במפעל לייצור רכבות. אך את שעות הערב מרט הקדיש לעולם הקרקס. הוא התאמן באקרובטיקה והתחרה עד גיל 50, הופיע בקרקס עד גיל 55 ובמשך כ-25 שנה ניהל קרקס עממי. על תרומתו הרבה בתחום הקרקס מרט זכה לעיטור כבוד מהממשלה וקיבל תואר כבוד של במאי.

כשעלה לארץ, מרט לא יכל ולא רצה להפסיק לעסוק בקרקס. כ-300 ק''ג של ציוד קרקס הביא איתו לארץ. כאן בערד, מרט ייסד את ענף הקרקס. בהתחלה היה זהו חוג קטן במכון למחקרים מתקדמים ועם השנים החוג התפתח לקרקס עממי קש''ת (קרקס שלום ותקווה) ועבר לחיקה של עמותת הספורט. אנחנו זוכרים את מרט כאיש נפלא וחם לב, ויחד עם זאת, איש מקצוע ומאמן שידע לדרוש ולהביא את תלמידיו לתוצאות.

במוצ''ש ה-3 באוקטובר 2015 העלנו ערב קרקס לזכרו של מרט. לכבוד הערב בפעם הראשונה בערד הקמנו זירת קרקס במגרש שליד אולם הספורט לבאות. אותו אולם שבו מרט לימד ואימן אותנו הרבה שנים. אנחנו מודים לכל מי שהגיע למופע וכיבד יחד איתנו את זכרו של מורנו. בסך הכל המופע אסף יותר מ-300 צופים מערד וערים אחרות.

פתחנו את הערב בסיפור חייו של מרט. ואחר כך, לצלילי מארש הקרקס שכל כך אהב מרט, נכנסו לזירה 11 אומני קרקס קש''ת, בוגרים וילדים. את צעדת האומנים פתחו תלמידינו הצעירים על הקביים: קרינה פיליפ, מיכל אוסטרין וארטיום קלימנקו. בהתאם לאווירת הערב, אלכס עשה סיבוב בתוך הזירה על חד האופן שהביא איתו מרט לפני 23 שנה. אנחנו, הוותיקים, כולנו למדנו לרכב על חד האופן הזה. אבל בערב זה נתנו כמובן, את הזירה לרוכבות הצעירות שלנו: ירדן חורב וקמילה כהן שעמדו בהצלחה במשימה. הבנות סיימו את המופע שלהן בסיבוב על חדי האופן עם דגלי ישראל בזירה. בכל האימונים מרט שם דגש מיוחד על לימודי גמישות ואקרובטיקה. את הערב המשיכה הוולקיריה הצעירה, מריה דרגילב, במופע גמישות על שולחן. במשך המופע מריה ירתה שלושה חצים, כאשר את האחרון היא ירתה בעזרת רגליה בעודה עומדת על הידיים.

למרט היה מופע מיוחד שבו הוא התמחה – לקט משחקי עמים. זהו מופע המורכב ממספר קטעים כאשר בכל קטע מוצג ז'אנר קרקסי של עם מסויים. תרגיל הסיום של המופע הוא קפיצה דרך חישוק עם סכינים. בשנות ה-60 של המאה הקודמת התרגיל נאסר לביצוע בקרקס המקצועי של בריה''ם עקב הסיכון הרב שהוא מהווה לאומנים. מרט היה מומחה בתרגיל ולא ויתר עליו למרות האיסור. הוא המשיך להופיע עם לקט משחקי העמים עד גיל 55 בזירה המקצועית ועל גבי במות עממיות ברחבי בריה''מ ובמדינות אחרות. כאן בארץ מרט הוריש לאלכס וולפסון את המופע ובערב הזיכרון אלכס ביצע את המופע לכבודו של מרט.

תחום נוסף שבו התמחה מרט, הוא תחום האקסצנטריקה – אקרובטיקה עליזה, מבוססת פעלולים וגובלת בלייצנות. מרט העביר לנו את התחום וביים מספר מופעי אקסצנטריקה. לאחר מותו המשכנו בלימוד ובימוי קטעים בז'אנר הנפלא הזה ובערב הזיכרון יצאו לזירה האקרובטים הצעירים מריה דרגילב, קמילה כהן ומקסים בוטיבצ'נקו. את החלק של הקרקס הקלאסי חתם בנאומו המרגש לאוניד שפינדובסקי, גם הוא אומן ומורה לקרקס, חברו של מרט וחבר בקרקס קש''ת. מכאן המשכנו לז'אנרים המודרניים שפיתחנו לאחר עזיבתו של מרט את העיר. מופע האורות העדין בביצוע של רובין קרייף, מרינה אלטקו, מקסים בוטיבצ'נקו וארטיום קלימנקו. ואחריו המופע שעם השנים הפך לאטראקציה ססגונית ומגוונת בקרקס קש''ת, מופע האש בביצוע ולריה שפרגה, מרינה אלטקו, אלכס וולפסון ואומנית האש הכי צעירה בדרום, מריה דרגילב. מופע האש נבנה בהשראת המופע של מרט "לקט משחקי עמים" ובהשראת הז'אנרים האחרים שהוא לימד. פיתחנו את התרגילים, הוספנו טריקים חדשים והדלקנו את הציוד באש.

בסוף ההצגה הזירה התמלאה באומני קרקס קש''ת הפעילים, אלה שהופיעו בעבר והילדים הצעירים הלומדים בחוג שעוד עתידים לעשות את צעדיהם הראשונים בזירה. היה זהו ערב מרגש עד דמעות שבו בדרך הנהוגה בקרקס נפרדנו מהמורה שלנו, מרט ברוק. והאמת היא שלא ממש נפרדנו. מרט תמיד יישאר איתנו בליבנו ובקרקס שהקים. החל מה-3 באוקטובר קרקס קש''ת ייקרא גם על שמו של מרט ברוק.

אנחנו מביעים תודה עמוקה לכל מי שעזר לקיים את הערב. יורי ודוד דרגילב שישבו במשך כל ההופעה ליד שלטי התאורה וההגברה. שניהם נשארו כל הערב מאחורי הקלעים ואף לרגע לא עזבו את עמדתם, גם כאשר שאר המשתתפים יצאו לזירה לצילום משפחתי. אורנה גילמן אשר שלטה במצגת הזיכרון שליוותה את כל הערב. הורי התלמידים שעזרו בהקמת הזירה ואבטחת המופע. המאמנים ד''ר מיכאל ז'רסקיך, לאוניד שפינדובסקי ומיכאל בוטיבצ'נקו שתרמו רבות מהידע המקצועי שלהם וממשיכים ללוות את הקרקס שלנו באופן פעיל. וכרגיל אנחנו מודים לעמותת הספורט, צוות האחזקה של מתנ''ס ערד ועיריית ערד על תמיכתם ותרומתם לפועלנו בערב זה כמו גם בכל השנים שאנחנו עובדים ביחד.

אנחנו ממשיכים את דרכו של מרט. נשמח לראותכם איתנו באימונים ובהופעות הבאות!

Views: 561 | Added by: Fess_Aectann | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
שם *:
Email *:
קוד *:
Search
Calendar
«  אוקטובר 2015  »
\'ב\'ג\'ד\'ה\'ו\'ש\'א
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Entries archive
Site friends
  • Create your own site
  • Copyright MyCorp © 2024