קרקס קש''ת
שישי, 19.04.2024, 12:15
Site menu
Statistics

סה"כ במצב מקוון: 1
אורחים: 1
משתמשים: 0
Login form
Main » 2014 » מרץ » 27 » פורים שמח מקרקס קש''ת
16:11
פורים שמח מקרקס קש''ת

משנכנס אדר מרבין בקרקס! אין זהו סוד כי אחת התקופות החמות של אומני הקרקס בארץ מתכנסת סביב חג הפורים. גם קרקס עממי קש''ת הפועל תחת קורת הגג של עמותת הספורט לא נשאר בצד השנה. אמנם בדרך כלל, אין אנו נוהגים להעלות את ילדי החוג לבמה באמצע שנת הלימודים. זאת משום שתקופת ההכשרה הבסיסית של אומן קרקס היא ארוכה יחסית ונדרשת שנה של אימונים ולעיתים אף מספר שנים, על מנת לבנות קטע קצר של 2 – 3 דקות. השנה החלטנו לשבור את הכלל הזה. בחודשים האחרונים עבדנו קשה, ילדים ובוגרים ביחד, על הכנת מופע פורים לתושבי ערד. שמשון, מנהל הקניון, בשיחה קצרה חרץ את גורלנו וביד רחבה העניק לנו מקום להופעה ברחבת הקניון וכן, את כל העזרה הטכנית הנדרשת.

מדוע אני מדגיש כי מדובר בקרקס עממי? מה מבדיל קבוצת מחול, תאטרון, קרקס עממית מקבוצה מקצועית? האם זאת הרמה הביצועית? לווא דווקא! אחד ההבדלים הבולטים הוא שקבוצה עממית דומה לאבן הנזרקת אל תוך מי אגם. האבן יוצרת גלים מעגליים סביב מקום נפילתה. וכך גם קבוצה עממית יוצרת ומשלבת מעגלים חברתיים כאשר המעגל הראשון מהווים חברי הקבוצה, המעגל השני הוא בני המשפחות והמעגל השלישי הוא כל הקהילה. בסופו של דבר, כל שלושת המעגלים נרתמים למשימה וההנאה מהתוצר היא הנאה משותפת. ערכו של מופע כזה הוא לא רק בתרבות ואומנות אלא, גם ביצירת אווירה משפחתית אוהבת ותומכת בקרב תושבי העיר.

ואכן, ביום ראשון, ה-16 במרץ בשעה 17:00 מאות תושבים פקדו את הקניון ואנחנו התחלנו בהצגה. פתחנו בתהלוכת קרקס לצלילי מאשר הקרקס של דונייבסקי. בהמשך ילדי החוג הציגו 3 קטעים. "מבחן האמזונה" - מופע אקרובטיקה וגמישות שבסופו האמזונה הצעירה מריה דרגילב אף ירתה חץ מקשת בעזרת רגליה בעודה עומדת על הידיים. מקווים שאף אחד לא נפצע! "אגדת הקביים" שסיפרו קרינה פיליפ, דשה יפנוב, אורי בטש הלוי, דוד דרגילב ושון מורדכייב עם המדריכה מרינה אלטקו. ומופע חדי אופן בכיכובם של כרמל גרינברג, מריה דרגילב ויוחאי ארן. הילדים זכו למכיאות כפיים סוערות מצד הקהל ופשוט מגיע להם כל הכבוד ומזל טוב היות ורובם עלו לבמה בפעם הראשונה! גם אנחנו הבוגרים הצגנו שני מופעים. מופע האקסצנטריקה שהמורה שלנו, מרט ברוק, השתתף בו בצעירותו והעביר לנו את הידע. ומופע האש שעליו אנחנו עובדים כבר כחמש שנים.

חוג הקרקס השנה מתאפיין בשיתוף פעולה נרחב עם הורי התלמידים. זוכרים את האבן? אנחנו מודים מקרב לב למעגל השני, להורים המקסימים שלנו. בלעדיכם המופע הזה פשוט לא היה מתקיים! אנחנו מודים להנהלה ולכל צוות עובדי קניון ערד. וכמובן, לכם התושבים על העידוד והתמיכה בהופעה! כל הכספים שהרווחנו בהופעה זו ישמשו לקניית ציוד לחוג. אני מודה לצוות המורים והמדריכם של הקרקס, מרט ברוק – מייסד הקרקס בערד, ד''ר מיכאל ז'רסקיך, לאוניד שפינדובסקי, מרינה אלטקו וולריה שפרגה. נתראה בהופעות הבאות!

Views: 600 | Added by: Fess_Aectann | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
שם *:
Email *:
קוד *:
Search
Calendar
«  מרץ 2014  »
\'ב\'ג\'ד\'ה\'ו\'ש\'א
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Entries archive
Site friends
  • Create your own site
  • Copyright MyCorp © 2024